COVID-19 en uw behandeling in onze praktijk

U heeft binnenkort een afspraak binnen onze praktijk of aan huis. We willen u graag informeren hoe deze behandeling er uit zal zien, nu we in een tijd leven waar we rekening moeten houden met het besmettingsrisico van het nieuwe coronavirus, COVID-19. Lees onderstaande graag aandachtig door.

Onderstaande protocol is op basis van het RIVM, het genootschap fysiotherapie KNGF en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Symptomen

Indien u symptomen heeft die mogelijk duiden op een COVID-19 besmetting, dan dient u direct contact met ons op te nemen. Onderaan deze pagina kunt u zien op welke manieren u contact met ons op kunt nemen. U mag in dit geval niet naar de praktijk toe komen. Ook mag behandeling van één van onze therapeuten bij u thuis niet doorgaan. Symptomen zijn:

• (neus)verkoudheid
  • loopneus
  • koorts of verhoging
  • niesen
  • keelpijn
  • lichte hoest
  • benauwdheid

Indien u in de afgelopen twee weken in contact geweest bent met iemand die mogelijk (of positief getest) COVID-19 heeft, ook dan dient u ook eerst contact op te nemen met de praktijk. Voor die tijd mag u niet de praktijk betreden of mag een van onze therapeuten niet bij u thuis komen.

U bent in onze praktijk

• Toegang tot de praktijk is alleen toegestaan op afspraak.
  • Kom zo veel mogelijk alleen. Indien dit niet mogelijk is, graag van tevoren aangeven.
  • Kom op tijd, maar niet >5 minuten te vroeg. Dan gelieve buiten/in de auto te wachten tot aanvang van uw behandeling.
  • Bij binnenkomst direct uw handen ontsmetten met de aanwezige alcohol.
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Kleed u om voordat u naar de praktijk toe gaat als u oefentherapie krijgt.
  • Er ligt geen lectuur meer. Ook de koffiezetapparaat hebben we volgens protocol weggeborgen.
  • Na afloop van de behandeling verzoeken we u vriendelijk de praktijk direct weer te verlaten.

De behandeling vindt plaats bij u thuis

• Dezelfde regels gelden zoals beschreven onder kopje ‘symptomen’.
  • Indien aanwezig, leg de beschermingsmiddelen klaar bij de deur.
  • Houd ook thuis zo veel mogelijk afstand met de therapeut.
  • Gelieve alleen met de therapeut in de ruimte aanwezig te zijn. Eventuele andere personen in het huishouden moeten zich verblijven in een ander vertrek.

De behandeling

• Bij behandeling in de behandelkamer: neem zelf een of twee groot badlaken en/of 1-persoons matrashoes mee.
  • Bij behandeling in de oefenzaal: neem zelf een handdoek mee.
  • Indien nodig zal de therapeut gebruik maken van persoonlijke beschermingsmiddelen. Hierbij kan gedacht worden aan een mondmasker, spatbril en handschoenen.
  • De therapeut mag u niet de hand schudden.
  • De therapeut heeft na afloop van de behandeling de tijd nodig om de ruimte met desinfectiemiddel en alcohol te ontsmetten. Dit kan iets van de behandeltijd af gaan.
  • Als u moet hoesten of niesen, doe dit in de binnenzijde van uw elleboog. Gebruik een papieren tissue en gooi deze direct weg in de aanwezige prullenbak.

Met bovenstaande hopen we dat de behandeling doorgang kan vinden. Indien u vragen heeft of contact met ons op wil nemen.

Fysiotherapieteam Hoograven